Zácpa na dovolené? To se vás už týkat nebude

Užíváte si sluníčka, dobrého jídla a odpočinku. Jediné, co vám pobyt kazí, je to, že jste od odjezdu z domova ještě nebyli pořádně na záchodě. Pro všechny, kteří tyto problémy znají, máme pár doporučení, která zaručeně pohnou s jejich zažíváním.

1. Nezapomínejte na vlákninu

Vyměnit cereálie s jogurtem k snídani za propečený croissant s čokoládou je jedním z nejpříjemnějších bodů dovolených. Nesmíme pak ale zapomínat na přísun vlákniny z jiných zdrojů. Doplňte snídani jednoduchým ovocným salátem nebo si během dne dopřejte zeleninovou či ovocnou svačinku. Zdrojem zpomaleného zažívání jsou nejčastěji právě potraviny chudé na vlákninu, například:

  • zmrzlina,
  • sýry,
  • dorty,
  • pizza a těstoviny,
  • brambůrky, tyčinky a ostatní smažené potraviny.

Při výrazných problémech proto zkuste tato jídla na určitou dobu omezit. Naopak jiné potraviny bohaté na vlákninu mohou vaše trávení znovu nastartovat, nejověřenější jsou sušené švestky a čerstvé fíky. Dále můžete zkusit například lněné semínko, které při dostatečném příjmu tekutin zvětší svůj objem a tím vyvolá pocit plných střev. Pozor, lněné semínko bez dostatečného množství vody střeva naopak ucpe!

2. Dodržujte pitný režim

Zvýšený příjem tekutin vám sice od zácpy sám nepomůže, dokáže ale zjemnit stolici, která pak snáze projde střevy. Dostatečné pití během dne také předejde dehydrataci, i ta může být jedním z důvodů, proč si stále nemůžete na záchod dojít. Mějte proto lahev s vodou vždy po ruce. S doplněním tekutin mohou pomoci i některé potraviny, například vodní meloun nebo okurky. Naopak káva a alkohol přispívají k dehydrataci.

3. Rozpohybujte se

Dlouhé hodiny v autě, vlaku či letadle střevům nijak nepomohou. Když se k tomu potom přidá celodenní sezení na pláži ve stínu slunečníku, zažívání začne být úplně stejně lenivé jako my sami. Proto nezapomínejte na pohyb. Procházky, plavání, jízda na kole, … Není potřeba trhat rekordy, ale pravidelným pohybem udržíte svá střeva aktivní.

4. Poslouchejte tělo

Jednou z nejčastějších chyb cestovatelů je odkládání vykonání potřeby na později, na hezčí záchody, nebo až na dobu, kdy kolem nebude tolik lidí. Tělo si ale každé takové odložení zapamatuje a pak raději s trávením příliš nespěchá. Proto se zkuste nad podobné pocity povznést a využijte každou příležitost, kdy můžete svou potřebu vykonat. Nezapomeňte, že všichni jsou na tom stejně jako vy a není se za co stydět.

5. S projímadly to nepřehánějte

Pokud už víte, že máte se zácpou problémy, vybavte se na cestu projímadly a léky zvětšujícími objem stolice. Tyto preparáty ale nikdy neužívejte příliš dlouho, střeva si na ně velmi rychle zvyknou a už se bez nich neobejdete.

(jez)

Zdroj:
www.webmd.com

Líbí se Vám tento článek?
Hlasy: 1330
Sdílení a tisk
X
ODESLAT
Nejčtenější novinky
Arabské trhy aneb Skrytá rizika číhající na turisty

Arabské trhy aneb Skrytá rizika...

Při pobytu v kterékoli arabské zemi je návštěva...

Láká vás vyzkoušet vodní dýmku? Pak pozor nejen na infekce!

Láká vás vyzkoušet vodní dýmku? Pak...

Hookah, shi-sha, kalian, nargile, hubble-bubble....

Turistický průvodce aneb Co zabalit na cestu do Asie

Turistický průvodce aneb Co zabalit na...

Pro vstup do zemí jihovýchodní Asie není...

Naposledy položené dotazy
Naposledy navštívené dotazy
Novinky

První exotická dovolená s dětmi: deset...

Cestovat s dětmi do exotických zemí je téměř...

Desatero pro cestovatele – pravidla...

Cestování do zemí třetího světa je nepochybně...

Horečka dengue ohrožuje Čechy! Počet...

Vysoká teplota s třesavkou, kožní vyrážka,...

Kalkulačka cestovního pojištění

Spočítejte si pohodlně cenu online...

Kdy?

Kdo?

Osoba 18-69 let
Dítě do 18 let
Senior nad 70 let

Kam?

Zpravodaj

Přihlaště se k odběru zpravodaje,
Váš email můžete zadat zde:

Zadáním a odesláním své e-mailové adresy dáváte souhlas se zasíláním elektronockého zpravodaje a s podmínkami.